In onze reeks ‘Growth hacks’ delen we wekelijkse nuttige korte feitjes waarmee je de conversie van je website een boost kan geven. En daarmee dus ook je business. Deze week delen we een tip m.b.t. het verbeteren van je trust signals.
Onder trust signals verstaan we de visuele elementen op een website die een positieve invloed hebben op het vertrouwen van een gebruiker. We hebben even wat voorbeelden op een rijtje gezet:
- Social media iconen
- Klantbeoordelingen
- Telefoonnummer
- Thuiswinkel Waarborg keurmerk
- Logo’s (van betaalmethodes, klanten, beveiliging etc.)
De kans is groot dat je dit soort elementen al op je website hebt staan, maar misschien mis je er nog een paar of staan ze niet helemaal op de juiste plek. Het is ook belangrijk dat je de klant tot het laatste moment blijft geruststellen. Soms verdwijnen de trust signals ineens wanneer de gebruiker zich juist veilig wil voelen (bijv. op een betaalpagina).
Ga eens na welke trust signals je kan toevoegen aan je website of waarvan je misschien de plaatsing kunt verbeteren. Test verschillende versies van de pagina(’s) en check wat het voor resultaat heeft.
Meer informatie over conversieoptimalisatie?
Meer Growth Hacks uit deze serie
Soft skills: de olie in onze motor
We creëren digitale producten op maat. Met een helder traject en bewezen oplossingen helpen we jouw…
De 4 fases van onze project aanpak
We creëren digitale producten op maat. Met een helder traject en bewezen oplossingen helpen we jouw…
Machine learning
Machine learning is een onderdeel van artificial intelligence (AI). In de toekomst zullen websites…