In onze reeks ‘Growth Hacks’ delen we wekelijkse nuttige korte feitjes waarmee je de conversie van je website een boost kan geven. En daarmee dus ook je business. Deze week delen we een tip m.b.t. de kleur van je call to actions.
Hubspot heeft een onderzoek gedaan om te testen wat beter werkt: een rode knop of een groene knop. Groen wordt vaak geassocieerd met iets goeds en ‘gaan’, terwijl rood vaak terugkomt als waarschuwing of stop-teken. Wat bleek: de rode knop zorgde voor 21% meer conversie dan de groene knop. Niet wat je zou verwachten, toch?
Natuurlijk hebben meerdere factoren invloed op je conversie. Dit resultaat betekent niet direct dat rood dé kleur is voor alle call to actions op jouw website. In het bovenstaande voorbeeld maakt het contrast waarschijnlijk het verschil. Kijk eens kritisch naar de kleuren van jouw call to actions en vraag je af of hier wellicht iets te verbeteren of te testen valt.
Meer informatie over conversieoptimalisatie?
Meer Growth Hacks uit deze serie
Soft skills: de olie in onze motor
We creëren digitale producten op maat. Met een helder traject en bewezen oplossingen helpen we jouw…
De 4 fases van onze project aanpak
We creëren digitale producten op maat. Met een helder traject en bewezen oplossingen helpen we jouw…
Machine learning
Machine learning is een onderdeel van artificial intelligence (AI). In de toekomst zullen websites…