In onze reeks ‘Growth hacks’ delen we wekelijkse nuttige korte feitjes waarmee je de conversie van je website een boost kan geven. En daarmee dus ook je business. Deze week delen we een tip m.b.t. de tekst bij je nieuwsbrief inschrijfveld.
De tekstjes die we het meest terugzien bij nieuwsbrief inschrijfvelden zijn “Schrijf je in voor de nieuwsbrief” of “Blijf op de hoogte”. Maar waarom zou ik? Wat heb ik eraan?
Laat je gebruikers in je tekst weten waarom ze zich moeten inschrijven. Welke voordelen zitten eraan vast en welke exclusiviteit biedt het? Laat ze eventueel ook weten hoe vaak je ze iets gaat sturen. Smashing Magazine geeft hierin het goede voorbeeld:
Hoe aantrekkelijk is de tekst bij jouw inschrijfveld? Vraag jezelf af of jij je zou inschrijven als je jouw tekst op een andere website zou zien staan. Zo niet, probeer dan eens wat anders en check wat voor effect het heeft op je inschrijvingen.
Meer informatie over conversieoptimalisatie?
Meer Growth Hacks uit deze serie
Soft skills: de olie in onze motor
We creëren digitale producten op maat. Met een helder traject en bewezen oplossingen helpen we jouw…
De 4 fases van onze project aanpak
We creëren digitale producten op maat. Met een helder traject en bewezen oplossingen helpen we jouw…
Machine learning
Machine learning is een onderdeel van artificial intelligence (AI). In de toekomst zullen websites…