In onze reeks ‘Growth hacks’ delen we wekelijkse nuttige korte feitjes waarmee je de conversie van je website een boost kan geven. En daarmee dus ook je business. Deze week delen we een tip m.b.t. de indeling van je bestelpagina.
De ene gebruiker vindt een bestelpagina met één overzicht het fijnst, en de ander ziet liever het bestelproces in stappen opgedeeld. Maar waar doe jij dan goed aan op jouw website?
Wat voor jouw website het beste werkt, hangt af van je doelgroep en het type website. Uit een test van Kalio eCommerce bleek bijvoorbeeld dat een bestelproces bestaande uit meerdere pagina’s voor 3,5% meer conversie zorgde, terwijl uit de test van Elastic Path bleek dat een enkele pagina veel beter werkte.
Kortom: er is geen perfecte oplossing die voor iedere website werkt. Merk je dat bezoekers afhaken op je bestelpagina? Test eens een andere indeling en kijk of het een positief effect heeft.
Meer informatie over conversieoptimalisatie?
Meer Growth Hacks uit deze serie
Soft skills: de olie in onze motor
We creëren digitale producten op maat. Met een helder traject en bewezen oplossingen helpen we jouw organisatie naar de…
De 4 fases van onze project aanpak
We creëren digitale producten op maat. Met een helder traject en bewezen oplossingen helpen we jouw organisatie naar de…
Machine learning
Machine learning is een onderdeel van artificial intelligence (AI). In de toekomst zullen websites weten wat de…